Välkommen till

  • Kontakt

Support Privat

Vanliga frågor och svar

Koppla nätverkskabeln mellan ditt bredbandsuttag och WAN-uttaget på din tjänstedelare/router. Koppla en nätverkskabel från datorn till tjänstedelare/router uttag märkt LAN 1 eller LAN 2.

Kontrollera först och främst driftinformationen för ditt område. I det fall en pågående driftstörning finns arbetar tekniker på en lösning och driftinformationen kommer att uppdateras löpande.
Finns det ingen driftstörning- uteslut att det är något fel på din utrustning

• Kontrollera först att alla kablar sitter i ordentligt.

• Prova att bryta strömmen till din tjänstedelare/router i 20 sec , sätt sedan på strömmen igen.

• Om detta inte fungerar prova att koppla din dator direkt till bredbandsuttaget.

En rad olika faktorer kan påverka surfhastigheten på ditt bredband - ledningarnas kvalitet, bostadens inkoppling, datorkonfigurationer, liksom om surfen sker via nätverkskabel eller trådlöst.
Hur många som delar på uppkopplingen, datorns prestanda och eventuella virus påverkar också hastigheten.

• Starta om dator och tjänstedelare/router. Dra ur samtliga kablar och koppla in dem igen. Är hastigheten som den ska efter omstarten berodde problemet på ett tillfälligt fel på din utrustning som kan uppstå ibland.

• Anslut datorn direkt till nätverksuttaget med en nätverkskabel och koppla bort all trådlös utrustning tjänstedelare/router.

• Kontrollera att datorn inte har några virus genom att köra ett antivirus/anti-malware program.

• Prova med en annan dator eller kabel.

Allmänna frågor

Ingår det en router när man beställer bredband?

Router ingår inte.

Kan jag ansluta vilken tjänstedelare/router jag vill?

I stort sett alla routrar för hemmabruk går att ansluta till oss.
Känner du dig osäker så skicka ett mail och fråga vår kundtjänst.

Hur går installationen i en lägenhet till?

Alla lägenheter utrustas med ett bredbandsuttag eller tjänstedelare på avtalad plats. Uttaget är inte större än en vanlig el-kontakt.

Behöver jag inloggningsuppgifter för att surfa?

Nej inga inloggningsuppgifter behövs.
Bara att ansluta din dator till uttaget eller till tjänstedelare/router.
WiFi via din tjänstedelare/router kan ha lösenord, så kontrollera evetuella klisterlappar på maskinen alt. läs manualen till din utrustning.

Kan jag få ett e-post konto hos er?

Nej, vi tillhandahåller inte e-posttjänster då vi endast säljer en slimmad internet tjänst.
Det finns dock många gratistjänster ute på internet såsom Gmail med fler.